Veelgestelde vragen

Algemene vragen

Stap 1:

Zoek uw gewenste producten. Ofwel door het menu te bladeren:



Ofwel via het zoekvenster:


Stap 2:

Klik een product aan.


Stap 3:

Controleer via de groene knop of het product beschikbaar is op uw gewenste data!


Groen betekent dat u vrij kunt reserveren. Rood betekent dat het product al verhuurd is.
Bij oranje moet je vooraf even contact opnemen. Mogelijk kunt u de producten wel huren, maar moeten we ons wat aanpassen.

 


Stap 4:

Vul de nodige afhaaldata en retourdata in en selecteer eventuele product opties.


Stap 5:

Klik op 'reserveren' om het product of de producten toe te voegen aan uw winkelwagentje.


Stap 6:

Klik op het winkeltasje rechts boven en vervolgens op afrekenen.


Stap 7:

Vul uw gegevens in, kies uw afhaalmethode en betaalmethode.

Sluit af door onderaan op 'Bevestig reservatie' te klikken.



U mag ons steeds mailen op info@javeverhuur.be of bellen op +32 (0)485 332 321 om advies te vragen of te helpen bij problemen.

De reservatie zelf zal altijd via onze webshop moeten gebeuren.

Wij werken met een geautomatiseerd systeem voor betalingen, huurcontracten en informatieberichten.
Dit is allemaal gekoppeld aan onze webshop. Daarom moet elke reservatie ook voorkomen in onze digitale omgeving.

Vaste klanten die regelmatig bestellen kunnen hierop een uitzondering krijgen. In dat geval geven wij de bestelling in via uw account op de webshop.

Ook voor reservaties die afwijken van de mogelijkheden op de webshop, kunnen op een alternatieve manier gebeuren. Wij voeren de bestelling dan manueel in.

Ja!

Standaard zetten wij uw bestelling op de dag van afhalen klaar om 9 uur, maar via de afhaalinstructies kunt u steeds aangeven om vroeger om uw bestelling te komen. Dat kan echt op alle mogelijk uren. Al is het 2 uur 's nachts, 5 uur in de morgen. Dat maakt niet uit. Uw bestelling wordt klaargezet op een beveiligde plaats en u hebt toegang via een persoonlijke code.
De details plaatsen we niet online, maar na reservatie en betaling krijgt u van ons een uitgebreid document met de eenvoudige procedure.

Op de dag van terugbrengen verwachten we de producten standaard terug tegen 19 uur. Maar ook hier geldt dat u kan afwijken van deze uren. Als u ons iets laten weten dan kan u gerust terugbrengen na 19 uur.

LET OP: Uw producten moeten wel gereserveerd zijn ten laatste de dag voordien om 23 uur om van deze service gebruik te kunnen maken. Afhalen de dag zelf kan niet zomaar! Sommige dagen bieden wij wel een 'Vandaag nog' optie aan in de vorm van een avondafhaling.

Om van deze methode gebruik te maken, kies de 24/24 en 7/7 methode bij de afhaalmethode. 



Zelf doen wij enkel leveringen in onze eigen gemeente. De levering kan voor of na de kantooruren zijn. Wij doen dit in samenspraak met u.

Voor leveringen buiten onze gemeente kunnen wij beroep doen op een expresskoerier.
Dit is GEEN pakjesdienst. Onze materialen zijn niet verpakt om met een pakjesdienst te versturen (op 3 beamers na).

Een expresskoerier is iemand die de producten bij ons komt afhalen en rechtstreek naar u brengt.

Deze dienst is niet goedkoop. Richtprijzen vindt u op https://www.javeverhuur.be/tarieven-express/ 

Belangrijk!

Wij kunnen voor u een koerier inhuren, maar de facturatie van het transport gebeurt door de firma zelf. Deze prijs is dus NIET inbegrepen in de huurprijs.

Op dit moment doen wij geen installaties ter plaatse, maar houden wij ons enkel bezig met het verhuur van de materialen.

Al onze materialen zijn eenvoudig in gebruik en bij elk toestel zit een handleiding of aansluitschema.

U hoeft geen waarborg te betalen.

Wij kiezen voor eenvoud, dus u betaalt enkel de huurprijs. Ter vervanging van de waarborg bent u wel verplicht een huurovereenkomst te ondertekenen.

U kunt alvast de overeenkomst nalezen op https://www.javecomputers.be/huurovereenkomst.pdf 

Ja, wij staan hier geen uitzonderingen * op toe. Zowel private klanten als zakelijke klanten moeten vooraf betalen. Dit kan direct via de webshop of via een factuur. Zakelijke klanten krijgen altijd een geldige BTW factuur.

* De enige uitzondering betreft overheid- en gemeentediensten. Voor deze organisaties volstaat het om een bestelbonnummer in te geven en de bestelbon aan ons te bezorgen.

Het kan, om welke reden dan, nodig zijn dat u uw reservatie moet annuleren.

Daar hebben wij begrip voor, maar u moet ook begrijpen dat als wij producten reserveren voor u, wij soms andere mensen moeten teleurstellen.
Bij een annulatie lopen wij niet alleen inkomsten mis, maar bestaat de mogelijkheid dat wij andere mensen ten onrechte moeten afzeggen.

Daarom gelden bij annulatie volgende regels:

Annulatie direct na of kort na uw bestelling:
In dit geval bent u ons minimale kosten verschuldigd.
Het kan zijn dat afhankelijk van de gekozen betaalmethode wel de transactiekost van onze betaalafhandelaar (Mollie BV) wordt afgehouden.
Dit gaat in de meeste gevallen om 1 tot max. 2,5 procent van het bedrag, afhankelijk van de betaalmethode, telkens met een minimum van € 1,5. 
Indien de annulatie gebeurt na de manuele bevestiging, dan hebben wij ook reeds het contract opgemaakt en vragen wij een vergoeding van € 5 voor de administratiekosten. Indien het contract nog niet werd opgemaakt, dan vervalt deze kost.

Annulatie meer dan 8 dagen voor de afhaaldatum:
In dit geval krijgt u het betaalde bedrag grotendeels terug.
Er wordt wel 25% van het huurbedrag afgehouden om de administratiekosten te bekostigen.
Het kan zijn dat afhankelijk van de gekozen betaalmethode ook de transactiekosten van onze betaalafhandelaar (Mollie BV) worden afgehouden.
Dit gaat in de meeste gevallen om 1 tot max. 2,5 procent van het bedrag, afhankelijk van de betaalmethode, telkens met een minimum van € 1,5. 

Annulatie 8 tot 2 dagen voor de afhaaldatum:
In dit geval is de kans groot dat we uw producten niet meer aan anderen kunnen verhuren en eventueel andere mensen hebben moeten teleurstellen.
In dat geval zijn wij genoodzaakt 50% van het huurbedrag in te houden. Wij zijn wel zo eerlijk om de helft van het afgehouden bedrag (minus enkele administratiekosten) om te zetten in een 'kortingsbon' die u binnen de 6 maanden opnieuw kan gebruiken in onze webshop.

Annulatie in minder dan 48 uur voor de afhaaldatum:
Dit is hoe dan ook te laat. In dat geval kunnen wij u geen terugbetaling meer bezorgen.
U krijgt wel 50% van het bedrag in een 'kortingsbon' die u binnen de 6 maanden opnieuw kan gebruiken in onze webshop.

Via onze webshop kunt u voor de meeste producten maar een korte periode aanklikken. Dit met uitzondering van de laptops.

Wil u bepaalde toestellen voor een langere periode huren, neem dan contact op. Wij maken een prijs op maat.

Al onze materialen worden uitvoerig gecontroleerd bij inlevering en ook bij het klaarzetten.

Mocht een toestel toch stuk gaan tijdens uw gebruik dan laat u ons dat zo snel mogelijk weten. Indien mogelijk kunt u nog een vervangtoestel ophalen en mocht dat niet mogelijk zijn dan betalen wij u integraal terug.

Als u of iemand van uw gezelschap schade aanbrengt aan ons toestel, dan bent u als huurder verantwoordelijk en bekijken we dit geval per geval.

Op beperkte momenten zal naast groen (beschikbaar) en rood (onbeschikbaar) ook een oranje kleur te zien zijn.

Dit betekent niet noodzakelijk dat de producten onbeschikbaar zijn.

De oranje kleur kan betekenen dat wij op die dag niet ons normale schema van klaarzetten kunnen garanderen. Bijvoorbeeld omdat we de dag voordien niet aanwezig zijn, of iemand anders de producten moet klaarzetten. Andere mogelijkheden zijn dat het materiaal mogelijk een onderhoud krijgt, materialen onder voorbehoud zijn gereserveerd, ...

Zeker als u ruim op voorhand reserveert, kunnen deze materialen meestal wel verhuurd worden.

Hebt u iets nodig op een 'oranje dag', neem dan vooraf contact op. In de meeste gevallen kunnen wij iets regelen.
Reserveer niet zomaar op een oranje dag, wij zullen u zelf zeggen of huren mogelijk is.

Als u een reservatie maakt dan leggen wij de producten vast, exclusief voor u. Met andere woorden, wij kunnen de producten niet verder verhuren aan anderen.

Om die reden staan wij geen reservaties 'onder voorbehoud' toe. Reserveer enkel als u zeker bent van uw stuk.

U kunt uiteraard altijd annuleren na uw reservatie, maar dan zal dat gebeuren volgens de annulatievoorwaarden.

Beamers

Zeker als u niet bekend bent met beamers, begrijpen wij die vraag.

Wij hebben beamers in verschillende prijsklassen die opgedeeld zijn in 'standaard beamers' en 'Pro beamers'.

Standaard beamers zijn geschikt voor een fotoshow of filmavond thuis of op locatie in kleine groep. Pro beamers zijn nodig voor grote groepen en projectieoppervlaktes en wanneer de ruimte meer omgevingslicht bevat.

Bij elke beamer wordt de lichtsterkte in lumen gegeven. Standaardbeamers zitten rond de 3700 lumen, terwijl de pro beamers starten van 5000 lumen.

Hoe hoger het aantal lumen, hoe beter de beamer om kan met omgevingslicht.

Aan de hand van foto's kunt u op volgende pagina bekijken wat het beste past in uw situatie.

Klik hier


Een heel vaak gestelde vraag is of een beamer ook buiten kan gebruikt worden.

Als het donker is dan is het antwoord absoluut JA!

Overdag is over het algemeen een beamer niet de beste keuze!

Geen enkele beamer (ook niet die van bij de concullega's) kan overdag en bij direct zonlicht een degelijke projectie voorzien. Voor dat soort evenement moet men eerder uitkijken naar LED schermen of beamers van 25000 en meer lumen. We spreken dan ook van huurprijzen van duizenden euro's.

Bij schemerdonker, bij schaduwopstellingen, in (party)tenten, onder carports/afdakken,  kan het met beamers wel zonder problemen. Een avondfilm of voetbalmatch 's avonds lukt dus perfect. Overdag in daglicht kies je best voor een overkapping. Voor grotere projectie raden we steeds onze 5000, 6000 of 7000 lumen beamers aan.

Aan de hand van foto's kunt u op volgende pagina bekijken wat het beste past in uw situatie.

Klik hier


Het antwoord op deze vraag is per beamer verschillend.

Het beste wat u kan doen is klikken op de gewenste beamer en naar de uitgebreide beschrijving te gaan. 

Kies een specifieke beamer en geen combinatiepakket! U herkent ze omdat de beamercode er telkens bij staat.


Als u op de beamerpagina bent scrolt u naar beneden om de uitgebreide beschrijving te lezen. Klik op 'Toon meer' om de volledige beschrijving te zien.

In de uitgebreide beschrijving vindt u de handleiding (in pdf) van de desbetreffende beamer. 

In de handleiding vindt u een tabel waar u bij elke afstand ook de projectiegrootte kunt zien. De tabel ziet er ongeveer zo uit:




Schermen

Wij delen onze schermen op in verschillende categoieën.

Vergadering & meeting

Deze schermen zijn geschikt voor kleinere groepen, meestal in de setting van een vergadering.
We spreken dan over groepjes van 20-25 personen.
Deze schermen zijn eenvoudig in set-up en passen in elke wagen.

Middelgrote schermen

Met deze schermen kan je al een grotere groep tot 80 personen bedienen. Deze schermen hebben een maximale breedte van 2,30 meter. Veel hangt ook af van uw situatie. Het is niet omdat dit nog in ok is voor 80 personen, dat u niet groter kan gaan. Soms wil de 'beleving' dat het scherm groter is.
Deze schermen zijn eenvoudig in set-up en passen in elke wagen.

Grote schermen

Tot 100 personen zijn deze schermen ideaal. Veel hangt af van de situatie. Neem nu bijvoorbeeld een beurs met duidenden bezoekers, maar de mensen passeren in kleinere groepen het scherm, dan is dit uiteraard ook een prima keuze.
Deze schermen zijn eenvoudig in set-up, bij de schermen van 2,48 meter moet u wel nagaan of dit effectief in uw wagen past. Desnoods door het scherm op de zetels te laten rusten.

Giga schermen

Deze schermen zijn geschikt voor de echt grote groepen van 150 man en meer. Deze schermen vragen meer inspanning om op te zetten. Reken toch op 30 minuten opzettijd. Het systeem is eenvoudig en komt met een uitgebreide fotohandleiding.
Deze schermen zitten in een grote transportkoffer en passen in een normale wagen.

Je bent niet verplicht om te projecteren op een projectiescherm. Heb je een mooie witte muur, dan werkt dit ook.

Hou er wel rekening mee dat je een beter resultaat krijgt op een projectiescherm. Deze doeken zorgen namelijk voor een betere reflectie van het licht, terwijl een muur het licht eerder zal absorberen.

Weet ook dat een witte muur niet altijd 'echt' wit is en dat elke verstoring invloed heeft op de kwaliteit.

Zeker als u foto's gaat projecteren, raden wij absoluut een projectiescherm aan.

Bij droog weer en windstil kan veel.

Maar hou er rekening mee, hoe groter het scherm, hoe meer wind die zal vangen.

Kies dus bij voorkeur een plaats tegen een muur of een plaats waar wind afgeblokt wordt.

Schermen die buiten mogen gebruikt worden vindt u op https://www.javeverhuur.be/schermen/schermen-buiten 

Ja wij hebben schermen geschikt voor retro projectie.

Het doek is dan deels lichtdoorlatend. Dit kan in sommige opstellingen handig zijn omdat u de beamer dan niet in de zaal moet zetten.

Let erop dat u de beamer ook correct instelt. De projectie moet gespiegeld worden anders ziet men aan de voorzijde het beeld in spiegelbeeld.

Al onze beamers kunnen ingesteld worden voor retroprojectie.

Let wel op, retroprojectie vraagt iets meer licht dan gewone projectie. Kies dus bij voorkeur een beamer uit het pro segment.

Onze schermen voor retroprojectie vindt u op https://www.javeverhuur.be/schermen/schermen-retro 

Klanksets

U hoeft geen muziektechnicus te zijn om onze klanksets te gebruiken.

Wij kiezen bewust voor eenvoudige systemen.

Bij elk klankset zit ook een aansluitschema en tips om alles goed in te stellen.

Alles hangt af van het doel en de groepsgrootte. U moet ook rekening houden met de mogelijkheden om extra microffoons aan te sluiten.

Mini sets

Deze sets zijn enkel geschikt voor kleinschalig gebruik, bijvoorbeeld om een film te bekijken in kleine groep. Op deze sets kun je geen microfoons aansluiten. Deze sets zijn heel eenvoudig aan te koppelen met een minijack kabel.

Medi sets

Deze sets zijn ideaal voor een presentatie. Er is reeds standaard een draadloze microfoon aanwezig. Bovendien kan je jouw toestellen zowel met kabel of via Bluetooth aansluiten. Alle kabels zijn standaard meegeleverd. Geschikt voor groepen tot 60 personen. Ideaal voor een presentatie, maar evengoed voor uw tuinfeest, communie of ander feestje. 

Mega sets

De Mega sets zijn compacte maar veelzijdige toestellen. Bovendien ook sterk genoeg om als installatie te gebruiken voor een feestje tot 80 personen. Deze sets zijn ideaal omdat ze kracht combineren met compactheid. Deze sets zijn eenvoudig te vervoeren en aansluiten is een fluitje van een cent. Je kunt op deze sets ook verschillende microfoons aansluiten. Ideaal ook om instrumenten te versterken.

Maxi sets

Dit zijn onze grootste sets. Dankzij de veelzijdige versterker sluit je tot 9 microfoons aan of verschillende geluidsbronnen. Hier kies je voor kracht en veelzijdigheid. Let erop dat je voldoende ruimte hebt om dit set te vervoeren. Dit set kan gebruikt worden voor groepen tot 300 personen. Dit set wordt vaak gebruikt voor grotere quizavonden of avondfeesten.

Laptops

Ja! Niet enkel zakelijke klanten kunnen laptops huren. U kunt dus gerust een laptop huren omdat uw eigen laptop tijdelijk in herstelling is.

Particuliere gebruikers hebben standaard geen administrator rechten op de laptop. Wij kunnen wel op afstand gewenste software voor u installeren.

Deze beperking kan wel opgeheven worden als u ons een kopie van uw identiteitskaart kan bezorgen.

Voor uw gemak zijn al onze laptops geconfigureerd met de meest gebruikte software al op het toestel.

Zakelijke gebruikers kunnen op eenvoudig verzoek ook administrator rechten krijgen om de nodige software te installeren.

Particuliere gebruikers hebben standaard geen administrator rechten op de laptop. Wij kunnen wel op afstand gewenste software voor u installeren. Deze beperking kan wel opgeheven worden als u ons een kopie van uw identiteitskaart kan bezorgen.

Ja, al onze laptops bevatten standaard het Office 365 of Microsoft 365 pakket.